20kwiecień2018

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
PelnyGaz.pl NASCAR Sprint Cup Nowości w All-Star Race
Nowości w All-Star Race Wyróżniony
12 kwiecień 2017 Napisał 

Nowości w All-Star Race

"Wyścig gwiazd" NASCAR doczeka się kilku zmian w formacie. Nawiązywać mają one częściowo do wyścigu z 1992 roku, zwanego "One Hot Night", pierwszego All-Star Race rozgrywanego nocą.

Pierwszą zmianą jest zmiana sponsora tytularnego. Firmę Sprint, która przestała być sponsorem tytularnym pucharowej serii NASCAR na koniec zeszłego roku, zastąpił Monster Energy, nowy sponsor tytularny serii.

Sam event będzie się składał z dwóch wyścigów. Do pierwszego, w formacie "open", przystąpić będą mogli wszyscy kierowcy, którzy nie uzyskali jeszcze prawa startu w wyścigu głównym. Będzie on składał się z trzech etapów. Dwa pierwsze będą miały po 20 okrążeń, a ostatni 10, z tym, że liczyć się będą tylko te przejechane pod zieloną flagą. Kwalifikacje do niego odbędą się według zasad znanych z pozostałych wyścigów.

Zwycięzcy etapów dostaną automatyczne prawo do startu w wyścigu w formacie "all-star". Dołączą tam do wszystkich zwycięzców wyścigów z sezonów 2016 i 2017, poprzednich zwycięzców All-Star Race, mistrzów pucharowej serii, a także zwycięzcy głosowania fanów.

Kwalifikacje do tego wyścigu odbędą się już w tradycyjnym dla tej imprezy formacie. Kierowcy będą musieli wykonać trzy mierzone okrążenia, a na jednym z nich odbyć pit stop z wymianą czterech opon. W alei nie będzie obowiązywał wtedy limit prędkości. Pięciu najszybszych kierowców dostanie się do drugiej rundy, gdzie między sobą ponownie zadecydują o pozycjach 1-5.

Sam wyścig składać będzie się z 4 etapów mających łącznie 70 okrążeń, tak, jak to było w 1992 roku. Pierwsze trzy będą miały po 20 okrążeń.

Ostatni etap, mający 10 okrążeń, podobnie, jak w wyścigu "open" liczonych tylko pod zieloną flagą, będzie przeznaczony jedynie dla 10 kierowców. Będą to zwycięzcy wcześniejszych etapów (o ile na koniec 60 okrążenia będą na okrążeniu lidera), a pozostałe miejsca zostaną przyznane kierowcom z najwyższą średnią pozycją po etapach. Kierowcy będą ustawieni według średniej pozycji po etapach i będą mogli zjechać po opony, a wtedy kolejność ustali kolejność opuszczenia alei. Zwycięzca zgarnie czek na milion dolarów.

Nowym czynnikiem urozmaicającym walkę będzie nowa mieszanka opon. Będzie ona bardziej przyczepna, szybsza, ale także szybciej zużywająca się. Według wyliczeń Goddyeara, będzie można na niej zyskać do pół sekundy przewagi. Jeżeli jednak jakiś kierowca ruszy na tej oponie do ostatniego etapu, to będzie musiał ruszać zza kierowców ze "zwykłą" oponą.

Jak na razie 15 kierowców ma pewny udział w wyścigu "all-star". Są to Chris Buescher, Kurt Busch, Kyle Busch, Dale Earnhardt Jr., Denny Hamlin, Kevin Harvick, Jimmie Johnson, Kasey Kahne, Matt Kenseth, Brad Keselowski, Kyle Larson, Joey Logano, Jamie McMurray, Ryan Newman i Martin Truex Jr. Sam wyścig odbędzie się 20 maja, tydzień przed Coca-Cola 600.



Krzysztof Woźniak

Zainteresowany motorsportem w praktycznie każdej możliwej formie. Potrafi zacząć niedzielę przed 6 rano, a zakończyć po 22. Wielki miłośnik Mistrzow Rosji Samochodów Turystycznych, klasa Junior.